torstai 25. toukokuuta 2017

Kevät 2017 Puheenjohtajan silmin

En olisi missään nimessä odottanut, että kevät opiskelijakunnan hallituksen puheenjohtajana olisi näin silmiäavaava ja opettava kokemus. Muutto uuteen kaupunkiin, opinnot uudella kampuksella ja opiskelijakunnan hallituksen puheenjohtajuus olivat kaikki minulle uusia ja vieraita asioita. Tähän kaikkeen kun lisätään vielä maaliskuussa luokseni muuttanut koiranpentu, oli vauhti ja vaaralliset tilanteet  jo havaittavissa. Olen aina uskonut jopa kliseiseen lausahdukseen “elämä kantaa” ja niinhän se ainakin minun kohdallani on mennyt. Jälkeenpäin ajateltuna, olenhan jo vuoden alusta tehnyt todella hurjia muutoksia. Tärkeintä kuitenkin on uskoa itseensä ja omaan tekemiseen. Sillä jokainen pääsee pitkälle! Välillä me kaikki mokaamme, mutta jokainen elämän valinta luo meille nykyisyyttä iloine ja suruineen. On siis jopa sallittua välillä mokata ja naurahtaa sille itselleen. Tärkeintä kuitenkin on suunnata tulevaisuuteen.   


Aloitin tammikuussa 2017 opiskelijakunnan puheenjohtajana. En ollut koskaan ennen toiminut minkään järjestön, tai yhdistyksen hallituksen puheenjohtajana. Tilanne oli minulle täysin vieras. Ette edes voi kuvitella, kuinka paljon minua jännitti ensimmäiset kokoukset, tai ensimmäiset viralliset keskustelut yhteistyökumppaneiden kanssa. Mutta minä selvisin, elämä kantoi minua taas eteenpäin. Jännitys on luonnollista ja jopa hyvä asia meissä. Jännitys auttaa meitä olemaan omia itsejämme ja auttaa meitä iloitsemaan pienistäkin arjen asioista, tai  minulle ainakin onnistumisen tunne siitä, mitä olen opiskelijakunnan toiminnan kautta päässyt kokemaan, on aivan ainutlaatuisia.


Opiskelijakunnat ovat suurten muutosten edessä, ja siihen myös opiskelijakunta HUMAKO valmistautuu. Opiskelijakunnan palvelut tulevat muuttumaan, parantumaan ja pyrkimään saavuttamaan opiskelijat entistä tehokkaammin. On suuri ilo olla mukana luomassa jotain uutta, josta on hyötyä kaikille Humakin opiskelijoille ja ehkä jopa koko Suomen opiskelijoille. Halu auttaa ja vaikuttaa, sai minut aikoinaan lähtemään tähän toimintaan. Sillä ja ripauksella onnea, olen pystynyt vaikuttamaan todella monipuolisesti Humakin opiskelijoiden asemaan Humakin sisällä ja tuomaan opiskelijoiden näkökulman luonnolliseksi osaksi korkeakoulun toimintaa.

Kaiken kaikkiaan, opiskelijakunnan toiminta on kevään aikana kehittynyt sekä sisäisesti, että ulkoisesti. On varmasti sanomattakin selvää, että täydellinen organisaatio ei ole. Mutta positiivisen asenteen kautta, pienistäkin asioista voi syntyä hyviä asioita.  Lopuksi haluan muistuttaa teitä kaikkia siitä, että elämä tosiaan kantaa. Älkää epäilkö itsejänne, vaan tehkää niitä asioita joista nautitte, sekä haaveilette. Ottakaa niin sanotusti härkää sarvista ja antakaa mennä!


Juuso Tuulinen
Opiskelijakunnan hallituksen puheenjohtaja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti